Tervise edendamine / Töökohal

Septembris ei joo

  • 25. August 2017

2016. aastal TAI poolt läbi viidud rahvastiku tervisekäitumise uuringu andmeil tarvitab alkoholi 86% täisealistest eestimaalastest. Kahjudest, mida tarvitamine inimesele endale ja lähedastele kaasa toob, ollakse sageli küll teadlikud, kuid endaga neid kahjusid ei seostata, peetakse pigem teiste probleemiks. Paljud inimesed tarvitavad alkoholi küll mõistlikes kogustes, aga siiski piisavalt sageli. Nii puudub neil tegelikult täiskasvanuna alkoholivaba elu kogemus ja puudub ka võimalus võrrelda enesetunde erinevust – nimelt toimib alkohol ajule kui depressant1 ehk aeglustab närvisüsteemi tööd.

Kuidas töökohal teemale tähelepanu pöörata?

septembris ei joo illustratsioonHea võimalus töötajate tähelepanu köitmiseks ning teinekord ehk märkamatukski jääva alkoholitarvitamise vähendamiseks on mõne aasta eest alanud ühiskondlik liikumine „Septembris ei joo“.

Kampaaniaga liitumine on suurepärane võimalus tõestada, et ollakse iseenda ja oma elu peremees. Isegi kui pärast kampaaniat jätkatakse mõistlikus koguses alkoholi tarvitamist, on keha ja vaim kosunud ning inimesel on olemas mittetarvitamise kogemus.

Kampaaniaga „Septembris ei joo“ saab liituda kodulehel www.alkoinfo.ee  ja Facebookis lehel https://www.facebook.com/septembriseijoo/, kus armastatud artistid Karl-Erik Taukar ja Kristel Aaslaid kustuvad kõiki ühinema just enda meeskonnaga ja ühiselt septembris alkoholist loobuma.

Samuti on võimalik luua oma tiim - osakonna, üksuse või terve töökoha pinnalt.

Kutsume tööandjaid looma Facebookis oma üritus!

Tutvustage seda oma töötajate seas, kutsuge neid ühinema. Kui üleskutse teeks nt. video vormis organisatsiooni juht, personalijuht või hoopis mõni tore ja armastatud kolleeg, oleks see tõepoolest innustav.

Kuidas ennast ja teisi vähem alkoholi tarvitama aidata?

Mitmed inimesed ei tarvitagi alkoholi. Nende abi on alanud kampaanias tiimi toetamisel väga kohane ja teretulnud. Nii näiteks saavad nad jagada häid kogemusi, kuidas erinevates olukordades oma otsusele kindlaks jääda (näiteks sõbra või sugulase sünnipäev jms), kuidas meeleolukalt veeta vaba aega ilma alkoholi tarvitamata jne.

Harjumuste muutmine ei pruugi olla lihtne ja sisseharjunud käitumismustrid on visad kaduma. Enda ohumustrite teadvustamine, libastumisohtlike olukordade vältimine, ei-ütlemise ning enesekehtestamise oskuste arendamine ning tekkinud vaba aja sisustamine aitavad perspektiivis aega väärtuslikumalt ja kvaliteetselt sisustada. Abi ja nõuandeid leiad siit.

Kui aga tunned, et pole alkoholist loobumiseks konkreetseks perioodiks valmis ja täielikku karskust vajalikuks ei pea, saad ühe võimalusena üle vaadata oma senised joomisharjumused. Näpunäiteid leiad alkoinfo veebist  siit.

Loe lisaks:

----------------------------

1 http://alkoinfo.ee/et/moju/alkoholi-moju-tervisele/