Uudised / Politsei juhib kauplustes tähelepanu alkoholi müügi vanusepiirangule

Politsei juhib kauplustes tähelepanu alkoholi müügi vanusepiirangule

  • Autor:Politsei- ja Piirivalveamet
  • 20. Märts 2012

Korrakaitsjad kutsuvad noori üles mitte ostma ega tarvitama alkoholi ja müüjaid tähelepanelikumalt jälgima ostjate vanust.

Põhja prefektuuri ennetusteenistuse juhi Kristel-Liis Kaunismaa hinnangul ei tekita alkoholi kättesaamine noortele suuri raskusi. „Nippe, kuidas lapsed keelatud joogi kätte saavad, on mitmeid. Kas lastakse vanemal sõbral osta, kasutatakse ostmiseks võõrast dokumenti või leitakse koht, kus müüjad ei kontrolli noorte vanust. Kõik nimetatud variandid on seadusega keelatud ning politsei teeb omalt polt kõik, et seda takistada," märgib Kaunismaa.

„Lapsevanemana tean omast käest, kui lootusetu võib tunduda selgitada teismelisele, milliseid riske õlle, siidri või veel kangemate jookide tarvitamisega võetakse. Hommikune pohmell või öö politseijaoskonnas on veel suhteliselt leebed tagajärjed võrreldes tõsise mürgituse, kehavigastuste või kuriteo ohvriks langemisega," selgitas Kaunismaa.

Poekülastajate tähelepanu juhtimiseks alkoholi alaealistele müümise keelule kasutatakse koolivaheaegadel Lasnamäe erinevates kaubanduskeskustes heliklippe, milles hoiatatakse noori alkoholi ostmise ja tarbimise eest. Kampaania raames koolitavad korrakaitsjad ka müüjaid ning julgustavad neid alkoholi ja tubakat müües küsima dokumenti iga kord, kui ostja vanuses kaheldakse. „Seadusest tulenevalt on müüjal õigus küsida alkoholi ostjalt isikut tõendavat dokumenti ning seda õigust ei tohiks kasutamata jätta. Sellega võib säästa ühe noore inimese tervise ja miks mitte ka turvalisuse," ütleb Kristel-Liis Kaunismaa.

Aasta esimese kahe kuuga registreeris politsei Eestis 923 juhtumit, kus alaealine oli alkoholi tarvitanud. Suitsetanud alaealisi avastati 739 ning tubakatoodet omanud noori 307. Alaealisele alkoholi müümise kohta alustati sel perioodil 10 väärteomenetlust ning politsei registreeris kuus vanusepiirangu rikkumist tubakatoodete müümisel.