Uudised / Algab HIV teavituskampaania “Riskid või testid?”
Algab HIV teavituskampaania “Riskid või testid?”
- Autor:Terve Eesti SA
- 26. November 2013
11. novembril algas HIV teavituskampaania „Riskid või testid?". Tegu on 2013. a suvel toimunud üle-eestilise HIV-testimistuuri jätkutegevusega. Kampaania raames levitatakse kinodes, meedias ja sotsiaalmeedias HIV-teemalisi sotsiaalreklaami klippe ning HIV-positiivsete inimeste lugusid.
Kampaania lõpeb 1. detsembril, ülemaailmsel AIDSi vastu võitlemise päeval Solarise keskuses toimuva avaliku ja tasuta HIV-kiirtestimise üritusega. Kampaania eesmärk on vähendada HI-viirusega kaasas käivaid müüte ning kutsuda inimesi turvalisele seksuaalkäitumisele ja HIV-testimisele.
Iga päev nakatub üks inimene Eestis HIV-sse. Pooled nakatunutest saavad HI-viiruse seksuaalsel teel. Kokku on Eestis 8. novembri seisuga diagnoositud 8664 HIV-ga nakatunud isikut, tegelikke viirusekandjaid arvatakse aga olevat oluliselt rohkem ehk 12 000 inimest.
Kuigi nakatumise kiirus on viimastel aastatel mõnevõrra vähenenud, on TNS Emori 2012. aastal läbiviidud uuringule tuginedes inimeste teadlikkus viirusesse nakatumise viisidest endiselt madal. Nii näiteks alahinnatakse enese või lähedaste viirusesse nakatumise võimalusi, samuti ei olda valmis HIV-teemal pere ja lähedaste ringis avameelselt vestlema. HIV testi ei ole teinud 69% Eesti elanikest. Teisalt levib viirusega seoses aga palju müüte ja põhjendamatuid hirme. Nii kardetakse HIVsse nakatuda näiteks olmekontaktide kaudu kas HIV-kandja eest hoolitsedes, juues samast klaasist või istudes prill-laual, kus on istunud HI-viiruse kandja.
Valminud sotsiaalreklaami klippides teevad kaasa tuntud näitlejad ja muusikud Liis-Katrin Avandi, Henrik Kalmet, Kristjan Kasearu ning Anni ja Tomi Rahula, kes räägivad klippides viirusekandjate lugusid ning kutsuvad inimesi üles turvalisele seksuaalkäitumisele ja HIV-testimisele.
Anni Rahula sõnul tuli kampaanias osalemise otsus nende perele väga kergelt: „Oli hirmutav kuulda, kui suur võib olla tegelik HI-viiruse kandjate arv meie pisikeses riigis. Seda teades tekib küsimus, et miks on HIV-testi teinud siiski nii vähesed inimesed? Meie jaoks on ääretult tähtis, et inimesed pööraksid nii enda, kui ka oma lähedaste tervisele enam tähelepanu ning austaksid oma partnerit lihtsa ja kiire testi tegemisega. On hea olla kindel!"
Sotsiaalkampaaniat „Riskid või testid?" korraldab koalitsioon „Ettevõtted HIV vastu". Toetajateks ja partneriteks on Tervise Arengu Instituut, Forum Cinemas, Cosmopolitan ja Solaris Keskus.
Koalitsioon „Ettevõtted HIV vastu" koondab HIV-epideemia peatamisse panustavaid ettevõtteid Eestis. Koalitsiooni kuulub 14 tööandjat: Swedbank, Nordecon, TNS Emor, Hill&Knowlton, Johnson&Johnson, TBWA\Guvatrak, Coca-Cola, Radisson BLU Hotell Tallinn, Rimi Eesti, Boehringer Ingelheim Eesti filiaal, Meedius, Nordic Digital AS, Corrigo ja AbbVie.
Rohkem infot www.hooli.ee.
-
-
Saada kiri: terviseinfo@tai.ee