Uudised / Rimi muutis energiajookide väljapaneku sobivamaks

Alates 1. maist on Rimi kauplustes tõstetud energiajookide väljapanek täiskasvanutele mõeldud mittealkohoolsete jookide lähedusse, kus energiajoogid on võimalikult kaugel lastele ja noorukitele suunatud toodetest.

„Rimi peab väga tähtsaks seda, et meie noored jälgiksid tervislikke eluviise ning oleksid teadlikud sellest, millised tooted on noorele organismile mittevajalikud," sõnas Rimi turundus- ja kommunikatsioonijuht Andrija Lilleoja. „Rimi on ainukene kauplus Eestis, mis ei müü energiajooke alla 16-aastastele lastele ning tänaseks oleme jõudnud otsuseni keelata energiajookide väljapanek lastele-noortele suunatud toodete läheduses."

„Energiajookide müügi vanusepiirang hakkas Rimides kehtima 2012. aasta septembris ning alates sellest ajast on energiajookide müügilangus olnud märgatav, mille üle on meil ainult hea meel," kinnitas Andrija Lilleoja. „Võrreldes näiteks 2013. aastat 2011. aastaga, mil kauplustes veel energiajoogi ostmisel dokumenti alaealistelt ei küsitud, on energiajookide müük kukkunud 15,6%. Samuti ei reklaami me enam energiajooke kliendilehtedes."

„Põllumajandusministeerium, Veterinaar-ja Toiduamet, Tervise Arengu Instituut ning Tarbijakaitseamet on välja töötanud „Energiajookide turustamise hea tava", mida järgis ka Rimi energiajookide mujale paigutamisel. Tava näeb ette, et energiajooke ei paigutata kõrvuti spordijookide, kange alkoholi ega lastele ja noortele suunatud toodetega. Energiajooke ei paigutata enam ka kassade vahetusse lähedusse, kus kiputakse tegema kõige rohkem impulssoste," rääkis Andrija Lilleoja.

Rimi Eesti Food AS kauplused kuuluvad Rootsi kapitalil põhineva Rimi Baltic AB kaupluste hulka. Kokku on Rimi Baltic AB-l kolmes Balti riigis 235 kauplust.