Uudised / Uus sotsiaalkampaania kutsub üles vähema alkoholiga pidutsema
Uus sotsiaalkampaania kutsub üles vähema alkoholiga pidutsema
- 05. September 2016
Tervise Arengu Instituut alustas alkoholi liigtarvitamise ennetamise kampaaniaga „Vähem alkoholi = rohkem elu“, mis pakub inspiratsiooni kuidas vähema alkoholiga vaba aega veeta.
„Levinud on arvamus, et alkohol aitab suhtlemisele kaasa, samas ei taheta teadvustada seda, kuidas alkohol võib käitumist negatiivselt mõjutada ning seetõttu suhteid või mainet rikkuda,“ ütles Tervise Arengu Instituudi projektijuht Triin Ülesoo. „Lisaks, kui ärevust ja igavust pidevalt alkoholi abil lahendada ei õpigi inimene kunagi enesekindlalt suhtlema või loovalt põnevaid tegevusi ette võtma“.
Ta lisas, et kahjuks tunnevad paljud inimesed, kes on otsustanud vähem juua, sotsiaalset survet. „Mittejoomine vajaks justkui põhjendust. Soovitame mõnikord teha eksperiment - proovida kuidas on koosviibimistel olla vähema alkoholiga ja panna tähele, mis on erinev,“ lausus Ülesoo.
Et inimestele uutmoodi kogemusi pakkuda, tuuritab kampaania raames mööda Eestit ringi tasuta elamuspark. Üritustel on vinged atraktsioonid: oma võimeid saab proovile panna surfilaua rodeol, virtuaalse reaalsuse mängudes või sooritades 9 meetri kõrguselt pöörase hüppe õhkpatja. Toimub ka inimlauajalgpalli turniir. Kogu tegevust juhib Daniel Levi Viinalass ning õhtu naelaks on ansambel Würffeli kontsert. Osalejate vahel loositakse välja ohtralt auhindu – peavõiduks on bowlingust, seikluspargi ja veekeskuse külastusest koosnev elamuspakett.
„Rohkem elu“ elamuspark on avatud 30. aprillil Tartus Raekoja platsil, 6. mail Pärnus Martensi väljakul ja 13. mail Tallinnas Vabaduse väljakul. Üritustele sissepääsemise tingimuseks on kaine olek.
Kuigi Eesti ühiskonnas üldiselt on alkoholitarvitamise tase väga kõrge ja alkoholi tarvitatakse tihti suurtes kogustes, eesmärgiga ennast purju juua, on siiski positiivse trendina võimalik välja tuua, et 18-29aastaste noorte hulgas on tugevalt tõusmas nende osakaal, kes alkohoolseid jooke ei joo. Eesti Konjunktuuriinstituudi andmetel oli neid 2012. aastal 14 protsenti, siis 2014. aastal juba 27 protsenti. See tähendab, et iga neljas noor ei soovi alkoholi tarvitada.
„Koosviibimised ja meelelahutus ei pea tähendama purjus olemist ning huvitavaid tegevusi saab nautida ka muud moodi. Kõige parem viis uusi harjumusi omandada on läbi kogemuse ning seetõttu keskendume seekordses kampaanias mitte ainult kommunikatsioonile, vaid tahame pakkuda inimestele teistmoodi elamusi - tutvustame uut formaati, kus peol alkoholi pole ja ka ilma selleta on võimalik kogeda, et on lõbus,“ sõnas Ülesoo.
Kampaania veebilehel www.alkoinfo.ee saab teha testi, et määrata millist alkoholitarvitaja tüüpi inimene on, ning antakse soovitusi ja nippe, kuidas vähema alkoholiga aega veeta, pidusid pidada ning vähem juua. Teavituskampaania hõlmab lisaks veebilehele tele- ja raadioklippe, välireklaame ning internetireklaame.
Kampaaniat rahastab Euroopa Liit Euroopa Sotsiaalfondi programmi ”Tervislikke valikuid toetavad meetmed 2013-2014” raames.
-
-
Saada kiri: terviseinfo@tai.ee